Subject: Vs: Päring Rus.Postimehelt
From: "Carmen Katariina Sikk" <[email-masked]>
To: "Dmitri Raja" <[email-masked]>
Date: Thu, 31 Oct 2024 13:59:03 +0200

Tere!

Täname võimaluse eest teemat selgitada.

Vastas Ravimiameti müügilubade osakonna juhataja Aet Viispert:

Purkidesse ja pudelitesse pakendatud põletikuvastaste koduses
majapidamises leiduvate ravimitega esineb kõige rohkem mürgistusjuhtumeid
laste seas. Selliste õnnetuste ennetamiseks on oluline hoida
ravimipakendid kindlalt suletuna ja lastele kättesaamatus kohas, samuti
kasutada lapsekindlaid korke. Kõik need meetmed ei asenda täiskasvanute
valvsust, kuid on oluline osa ravimiohutuse seisukohalt.

Vanemaealiste patsientide probleem on arusaadav, sest lapsekindla korgiga
suletud pakendeid on keeruline avada, samas on ravimite puhul oluline
aspekt, et väikelapsed ei saaks hooletusse jäetud ravimipurgist ohtlikku
preparaati kätte.

Antud ravimi puhul on heaks kiidetud mitut tüüpi pakendid:

HDPE-pudelid, lastekindla või tavapärase keeratava polüpropüleenkorgiga
ning alumiiniumist blisterpakendid. Küll aga ei pruugi kõik need variandid
meie turul kättesaadavad olla ning tuleks leida patsiendile sobivaim
lahendus.

Vimovo toimeainet modifitseeritult vabastavad tabletid on
niiskustundlikud, seega ei saa seda jaendada pikemaks ajaks
tabletijaotajatesse. Küll aga on meie kliimavööndis tubade õhuniiskus
enamasti väga madal, seetõttu võime kindlad olla, et patsientidel ei teki
probleeme, kui selle ravim nädalaks vajaminevad annused sobivasse
jaotajasse valmis panna ning hoida seda kapis lastele kättesaamatus kohas
(mitte vannitoas).

Kui patsiendil on raskusi lapsekindla korgiga ravimipakendi avamisega,
saab kasutada mitmeid lahendusi:

-              selgitage probleemi apteekrile ja arstile. Kui võimalik,
saab pakkuda sobivamalt pakendatud ravimit või ravimvormi, kuid tuleb
tagada, et ravim oleks endiselt ohutult hoiustatud.

-              spetsiaalse abivahendi kasutamine, mis on ette nähtud
korkide kergemaks avamiseks.

-              paluda pereliikmetelt või hooldajatelt abi ravimipudeli
avamisel. Ravimi saab paigutada ka nädalaks ette annustamiskarpi, et
hõlbustada igapäevast manustamist.

Kui tekib täpsustavaid küsimusi vastame hea meelega!

Parimate soovidega

Carmen Katariina Sikk

Ravimiameti kommunikatsioonijuht

Tel 737 4140

[email-masked]

Saatja: Dmitri Raja <[email-masked]>
Saatmisaeg: kolmapäev, 30. oktoober 2024 12:28
Adressaat: Carmen Katariina Sikk <[email-masked]>
Teema: Päring Rus.Postimehelt

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Tülitan Teid ühe meie lugeja murega seoses.

Nagu lugeja teatas, määrati tema emale valuvaigistit Vimovo. Kuid ema
avastas, ei suuda ise ravimi pakendit avada. Ilmselt kasutatakse laste
kaitseks süsteemi, kus kaane peale tuleb kõigepealt vajutada ja siis
keerata. Nagu selgus, oli nõrga käe ja sõrmedega eakal inimesel seda
peaaegu võimatu teha. Tuli appi kutsuda naabri.

Lugeja märgib, et see ei ole esimene kord, kui tema emal on olnud raskusi
mõne konkreetse ravimi pakendi avamisega. Seetõttu tahaks ta teada, kas
ravimipakendi tootmisel võetakse arvesse nende inimeste võimalikke
terviseprobleeme, kes peaksid ravimeid võtma? Naise arvates ei saa me
välistada olukordi, kus patsient ei saa ravimit õigeaegselt võtta, sest
pakend on ebamugav, mis võib põhjustada tõsiseid tervisekahjustusi.

Ette tänades,

Dmitri Raja

Rus.Postimees.ee

reporter